0
(0)

به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید؟ و حالا میخواهید برای سایت ورد پرسی خودتون یک هاست سفارش بدید و نمی دانید هاست خارج بخرید یا هاست ایران ؟ در این مقاله ما این دو نوع هاست را مقایسه کرده و نتیجه گیری آن بر عهده خود شما است.

مقایسه و بررسی از همه جهات هاست ایرانی و خارجی

زمانی که شما تصمیم میگیرید برای خودتون یک وب ‌سایت راه اندازی کنید بعد از ثبت دامنه مناسب نوبت آن میرسد که یک هاست خریداری کنید که با دو نوع هاست متفاوت در این زمینه مواجه می شوید ، هاست لینوکس و هاست ویندوز، تصمیم بگیرید که کدوم یکی برای شما مناسب تره، اما وقتی که تصمیم گرفتید نوبت به این میرسد که دو نوع خدمات متفاوت در هر کدوم از این سرویس ها وجود دارند ، اولی هاست ایران و دومی هاست خارج از ایران، حالا ما تو این مقاله به شما میگوییم که تفاوت هاست ایران و خارج از ایران دقیقا چی است؟ کدام برای سئو بهتره؟

ما در این مقاله هاست ایران و خارج از ایران را با 6 عامل مهم مقایسه می کنیم و در آخر به یک نتیجه گیری بر عهده شخص شما است.

1- سرعت یا پینگ تایم

اگه بخواهیم هاست ایران و خارج را از نظر سرعت مقایسه کنیم اول از همه باید یک توضیحی راجع به پینگ به شما بدهیم، پینگ دستوری هست برای سنجش میزان فاصله بین دو دستگاه در شبکه و مدت زمان مورد نیاز برای اتصال دستگاه ها به همدیگر را بر حسب میلی ثانیه نمایش میدهد، حالا داخل هاست ایران به دلیل این که سرور های این نوع هاست داخل کشور ایران قرار گرفته و معمولا بازدیدکنندگان از سایت هم داخل ایران هستند و چون فاصله سرور و کامپیوتر بازدیدکننده از همدیگر خیلی کمه معمولا سرعت بارگذاری سایت های که روی هاست ایران هستند بیشتر از هاست خارج است.

2- پایداری ، در دسترس بودن

پایداری و همیشه در دسترس بودن یکی از مهم ترین عواملی هستش که مدیران سایت ها و همچنین بازدیدکنندگان همیشه به آن دقت می کنند، اگه بخواهیم هاست ایران و خارج رو از نظر ثبات و پایداری مقایسه کنیم، باید ببینیم مجموعه میزبان ما ساختار شبکه ای منظم و پر سرعتی دارن؟ آیا سخت افزار های استاندارد داخل سرور ها استفاده می شود؟ با توجه به اینکه سرورهای داخلی در دیتاسنتر های ایرانی نگهداری می شوند در شرایطی مثل عدم دسترسی به اینترنت بین الملل و یا تحریم و… نگرانی بابت عدم دسترسی به اطلاعات سایت نخواهید داشت . از سوی دیگه تمام این موارد که منجر به از دسترس خارج شدن سایت می شود برای سئوی سایت سمی محسوب می شوند.

3- پهنای باند – ترافیک ماهانه

در شروع کار باید یک مقداری راجع به پهنای باند به شما توضیح بدهیم، پهنای باند میزان حجم داده ها و اطلاعاتی هستش که می توانند بین سایت شما و کامپیوتر شخص بازدیدکننده از سایت شما منتقل بشود ، پهنای باند بالا میتواند به راحتی تمام نیاز های یک سایت را برآورده کند، اما در حال حاضر قیمت پهنای باند زیاد است ، این فاکتور بسیار مهمی در انتخاب هاست هست.

4- سرعت پورت سرور

منظور از سرعت پورت در هاست های ایران و خارج ، سرعت اینترنتی هست که در اختیار سرور ها قرار میگیرد ، در سرورهای معمولی اصولا سرعت پورت 1Gb هست پس قبل از تهیه هاست یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب سرویس مناسب بررسی سرعت پورت آن میزبان است.

5- معیار های سئو

البته سئو به عوامل خیلی زیادی بستگی داره اما دو عامل بسیار مهم همیشه تو وضعیت سئو وب سایت ها در موتور های جستجو حائز اهمیت بوده که عبارت اند از:

عامل اول پایداری و در دسترس بودن همیشگی سایت

عامل دوم امکان دسترسی آسان به صفحات سایت توسط ربات های موتور های جست و جو

حالا از آنجایی که سرورهای داخلی از لحاظ امنیت اطلاعاتی در سطح مطلوب تری قرار دارند و امکان ضبط و توقیف و تحریم سرور صفر درصد پس با اطمینان خاطر بیشتری میشه از آنها استفاده کرد از طرف دیگه ربات های خزنده گوگل با سرویس های ایرانی و غیر ایرانی به یک شکل برخورد می کنند. پس مشکلی از بابت index شدن اطلاعات در سرویس های ایرانی و غیر ایرانی وجود نداره مگر اینکه خودتون درخواست index نشدن اطلاعات سایتتان را بدهید.

6- امنیت نگهداری اطلاعات

امنیت نگهداری از اطلاعات یک پارامتر خیلی مهم جهت انتخاب هاست ایران یا خارجی محسوب می شود ، توصیه شده که از هاست های ایرانی استفاده کنید زیرا خطر تحریم و از بین رفتن اطلاعات کاملا به صفر میرسه در واقع اگه شرکت هاستینگی که شما از آن هاست تهیه می کنید همواره از تمامی اطلاعات هاست شما نسخه پشتیبان بگیرد و بتواند امنیت نگهداری اطلاعات رو به صورت کامل تامین کنه هیچ نگرانی تو استفاده از هاست وجود نخواهد داشت.

اهمیتی ندارد هاست شما در خارج و یا داخل ایران باشد چون در هر صورتی وقتی سایت شما روی هاست قرار میگیرد همه می توانند آن را ببینند و در تمام مقاله به این اشاره کردیم که در چه صورتی سایت شما ممکن است آسیب ببیند و از دسترس خارج شود و انتخاب دست شما است .

نظر شما راجب این پست

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرها 0

لطفا برای بهبود محتوا نظر خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید