0
(0)

هاست اشتراکی به میزبانی گفته می‌شود که در آن یک سرور فیزیکی به تنهایی میزبانی چندین سایت مختلف را بر عهده می‌گیرد.

به هر کاربر بخشی از سرور اختصاص داده می‌شود تا فایل های سایت خود را درون آن قرار دهد. سرورهای اشتراکی می‌توانند میزبان چندین کاربر باشند. منابع سیستم بر حسب تقاضای شما و باقی مشتریان روی سرور به اشتراک گذاشته می‌شود.

هاست اشتراکی یکی از کم هزینه ترین روش های راه‌اندازی یک وب‌سایت آنلاین است، آن هم به این دلیل که هزینه‌های نگهداری سرور بین تمام کاربرانی که از آن سرور استفاده می‌کنند تقسیم می‌شود. این روش بهترین راه‌حل برای راه اندازی یک وب‌سایت‌ کوچک است که نیازی به تنظیمات پیشرفته یا پهنای باند بالا ندارند.

هاست اشتراکی مناسب چه وب سایت هایی است؟

هاست اشتراکی برای سایت‌هایی که ترافیک نسبتاً پایین  و حافظه زیادی احتیاج ندارند، به خوبی جوابگو است.

اما احتمالاً مشاغل بزرگ‌تر یا سایت‌هایی که ترافیک بالای دارند ، مناسب نیست که از این میزبانی اشتراکی استفاده کنند و همچنین وب‌های کوچک هم پس از اینکه در این فضا رشد موفقیت‌آمیزی داشتند ممکن است به منابع بیشتری برای توسعه نیاز داشته باشند.

در صورت پیشرفت حاصل شده شما میتوانید میزبان اشتراکی خورد را ارتقاء دهید یا به خدمات دیگر هاستینگ ما روی آورید مانند هاست ابری و هاست اختصاصی یا نیم اختصاصی.

مزایای هاست اشتراکی

ارزان است

همانطور که در بالا توضیح دادم به دلیل استفاده چندین سایت از یک سرویس هزینه نگهداری و  خرابی های پیش آمده بین آنها تقسیم می‌شود.

انعطاف پذیر است

شما می‌توانید بعد از زیاد شدن بازیدید سایت یا هاست اشتراکی خود را ارتقاع دهید یا اون را به یک هاست خصوصی و…. در هاستینگ ما تغییر دهید.

مدیریت آسان

راه اندازی و مدیریت هاست اشتراکی بسیار ساده است و بعد از خرید هاست هاستینگ ما که پنل با رابط کاربر بسیار ساده که میتوانید از آن جا کلیه اطلاعات هاست و سرور خود را زیر نظر داشته باشید.

فعال سازی چندین دامنه

اول از همه اطمینان خاطر حاصل کنید که دامنه هایی که خریداری کردید همه به هاست شما متصل هستند و بعد از آن شما میتوانید یک وب‌سایت شخصی ، وب سایت خبری و یا شاید وب‌سایت سرگرمی با دامنه های جدا داشته باشید.

هاست اشتراکی شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

uptime

حتما از آپ تایم هاستی که می‌خواهید خریداری کنید اطمینان حاصل کنید ، حداقل مقدار آپ تایم باید 99% باشد.

سرعت

سایت های اشتراکی نباید بر روی سرعت هم دیگر تاثیر بگذارند ، ولی در بعضی هاستینگ ها به این صورت نیست.

پشتیبانی

یکی دیگر از بخش های مهم هر نوع هاستی پشتیبانی آن است و هاست اشتراکی از این قاعده مستثنا نیست ، درسته که این هاست ارزان است ولی پشتیبانی 24 ساعته دارد .

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید

منابع

منابع وب‌سایت هایی که از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند محدود است .

فضای دیسک

به فضای هارد دیسک موجود که شرکت میزبانی در اختیار شما قرار داده است دقت کنید. اگر سایت شما دارای تصاویر زیاد و یا فایل‌های صوتی است که برای دانلود در اختیار بازدید کنندگان قرار داده اید، باید از در اختیار داشتن فضای کافی هارد دیسک اطمینان حاصل کنید. همچنین میتوانید از پنلی که میزبان هاست در اختیار شما قرار میدهد حجم دیسک موجود و ترافیک روی سایت خود را بررسی کنید.

با توجه به مطالب بالا حالا میدانید این هاست برای چه کسانی مناسب است بطور خلاصه عبارت است از:

اگر تجربه کمی دارید و تازه وارد در فضای وب هستید

یا بدنبال پایین نگه داشتن هزینه‌ های خود هستید و به سایت هم نیاز دارید

بدنبال طراحی یک وب‌سایت تجاری کوچک برای دوستان یا خانواده باشید

بدنبال یادگیری وردپرس هستید

مناسب برای استارت آپ های کوچک

بعد از راه اندازی سایت ترافیک روی سایت شما خیلی کم است پس شما تا مدتی میتوانید از هاست اشتراکی استفاده کنید و هزینه های خود را پایین نگه دارید و در فضای اینترنت هم باشید.

نظر شما راجب این پست

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرها 0

لطفا برای بهبود محتوا نظر خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید