5
(1)

در مبحث سئو، این دو مورد از اهمیت زیادی برخوردار هستند یک Domain Authority، دو Page Authority و در ادامه باهم بررسی می‌کنیم که چطوری اعتبار دامنه خود را افزایش دهیم؟

اعتبار دامنه یا Domain Authority چیست؟

اعتبار دامنه یکی از تأثیرگذارترین موارد در سئو سایت شما است، اگر توجه داشته باشید وقتی چیزی را سرچ می‌کنید یکسری سایت در صفحه اول و در بالا (نتیجه اول) برای شما نمایش داده می‌شود در که این سایت ها ردیف اول نتایج جستجو گوگل هستند و از اعتبار دامنه بالاتری برخوردار اند.

در کل اعتبار دامنه یک نوع قابلیت است که اگر شما آن را عددی بین صفر تا صد در نظر بگیرید طبیعتاً هرچه این عدد بالاتر باشد دامنه‌ از قدرت و اعتبار بیش‌تری برخوردار است. کار کردن با این ابزار فوق العاده راحت است.

چهار اصل که با آن می‌توانید اعتبار یک دامنه (سایت) را بسنجید.

  1. میزان اعتبار آن وب‌سایت در نظر دیگران
  2. کیفیت اطلاعات ارائه شده
  3. جایگاه سایت در رقابت با سایت‌های مشابه
  4. اطلاعات وب‌سایت در ارتباط با موضوع

چگونه اعتبار دامنه (Domain Authority) را اندازه‌گیری کنیم؟

وب سایت های مختلفی برای اینکار وجود دارد اما ما به شما وب سایت MOZ را پیشنهاد می‌کنیم.

چگونه اعتبار دامنه خود را اندازه گیری کنیم؟

وارد سایت شده در سر برگ free seo tools به قسمت Link Explorer رفته و نام دامنه وب سایت خود یا وب سایت مورد نظر را وارد کرده سپس اگر از قبل یک اکانت ساخته‌اید، وارد حساب کاربری خود شوید و اگر اکانت نداشته باشید وب سایت برای شما فرم ثبت نام که کاملا رایگان است را باز کرده و از شما می‌خواهد که ثبت نام کنید

ثبت نام در وب سایت moz

و بعد از تایید ایمیل اطلاعات مختلفی را راجب دامنه ای که وارد کرده‌اید نمایش می‌دهد.

ثبت نام در وب سایت ماز

اما برای ما مهم عددی است که در قسمت Domain Authority نوشته شده است، هرچه این عدد بیشتر باشد سایت شما از اعتبار بیشتری برخوردار است.

اعتبار دامنه چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

به همین سادگی می‌توانید میزان اعتبار دامنه وب‌سایت خود یا دیگران را مورد بررسی قرار دهید.

چگونه اعتبار دامنه سایت خود را افزایش دهیم؟

با افزایش اعتبار دامنه وب سایت، قطعا شانس شما هم برای موفقیت در کسب‌وکار آنلاین خود بیشتر می‌شود. در نتیجه برای اینکه بتوانید در حوزه‌ای که فعالیت دارید موفق شوید باید به جایگاه خوبی دست یابید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

چگونه در اینترنت از رقبامون پیشی بگیریم

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا دو مورد از مهم‌ترین عوامل موثر در اعتبار دامنه را شرح دهیم. با رعایت این نکات شما به سادگی می‌توانید اعتبار دامنه وب سایت خود را افزایش دهید.

سئو درون صفحه یا On-Page SEO

روش اول برای افزایش اعتبار دامنه وب‌سایت، سئو داخلی است که شما فقط با انجام چند نکته می‌توانید به آن دست یابید.

منظور از سئو داخلی، این است که محتویات خوب  و سئو شده را بر روی وب‌سایت خود قرار دهید. از تیترها (Heading) و ابزار های درون سایت به خوبی استفاده کنید و به صورت حرفه‌ای روی لینک‌سازی داخلی سایت کار کنید.

در حقیقت سئو داخلی شامل کارهایی است که شما کنترل آن‌ها را در دست داشته و می‌توانید بر روی وب سایت خود اعمال کنید.

سئو درون و بیرون از صفحه چیست؟

سئو خارج از صفحه یا Off-Page SEO

منظور از سئو خارجی، این است که شما باید از گرفتن لینک‌های اسپم، جلوگیری کنید، با سایت‌های معتبر در تعامل باشید و به آن ها آگهی های خود را بدهید.

هرگز از سایت هایی که بک‌لینک (Backlink‌) می‌فروشند استفاده کنید، زیرا کیفیت بک لینک های داده شده به وب سایت شما بسیار مهم است.

اعتبار دامنه روی سئو (SEO) سایت چه تاثیری دارد؟

نام دامنه تنهای اسمی است که شما انتخاب می‌کنید، نام دامنه وب سایت شما بر روی سئو تاثیر مستقیم ندارد ولی انتخاب نام درست و مناسب بر روی بازدیدکنندگان و کاربران تاثیر می‌گذارد و نام دامنه باید با کسب‌وکار شما ارتباط و هماهنگی داشته باشد.

اما هرچه اعتبار دامنه شما بالاتر باشد، بدون شک در نتایج موتور جستجو جایگاه بهتری خواهید داشت. بنابراین، اعتبار دامنه بر سئو سایت، تاثیر می‌گذارد یا بهتر بگوییم با افزایش سئو اعتبار دامنه شما بیشتر می‌شود.

اعتبار صفحه چیست؟

اعتبار صفحه وب‌سایت در واقع نمره‌ای است در دامنه 0 تا 100 که توسط وب‌سایت MOZ برای صفحه مشخص شده ایجاد می‌شود. این نوع نمره دهی هم مانند اعتبار دامنه است هرچه عدد نمایش داده شده بیشتر باشد، احتمال اینکه صفحه سایت شما در نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری بدست آورد، بیشتر است.

اعتبار صفحه چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

چه عواملی در اعتبار صفحه یا Page Authority تاثیر می‌گذارد؟

سن صفحه

اگر برای شما اعتبار دامنه وب سایتتان اهمیت زیادی دارد باید بدانید هرچه عمر صفحه ای که در سایت خود ایجاد کرده باشید بیشتر باشد به اعتبار دامنه شما افزوده می‌شود.

پس سن صفحه ای که میسازید علاوه بر اینکه روی اعتبار آن صفحه تاثیر می‌گذارد بر روی اعتبار دامنه شما تاثیر مستقیم دارد.

البته به این نکته توجه داشته باشید سن صفحه مهم است اما اطلاعات درون آن مهم تر است و تاثیر بیشتری بر روی اعتبار صفحه دارد پس همیشه محتویات صفحات سایت خود را بروز نگهدارید. چرا که گوگل به بروز بودن محتوای سایت اهمیت بسیار زیادی قائل است.

روی محتوای سایت حساس باشید و کپی نکنید!!

سایت‌هایی که محتوای آن‌ها از روی سایت های دیگر برداشته می‌شود، اطلاعات آن صفحه نسبت به اطلاعات صفحه اصلی ارزش خیلی خیلی کمتری دارد و همچنین برای شما سئو منفی را به همراه دارد.

نظر شما راجب این پست

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرها 1

لطفا برای بهبود محتوا نظر خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید