3.7
(3)

کسانی که تازه می‌خواهند وب سایتی بسازند و وارد بازار بزرگ اینترنت شوند، ترس این را دارند که آیا داشتن وب سایت می‌تواند به ارتقاء کسب و کار من کمک کند؟

برای رسیدن به قله‌های بلندتر در سازمان خود باید مجموعه شما تکنیک‌ها، روش‌های فروش و شیوه‌های متنوع داشته باشند که آنها را با برنامه‌ریزی منظم و درست، اجرا کرده و محصول یا خدمت سازمان را بفروشند.

 

ما در این وبلاگ شما را برای موفقیت در کسب و کار خود راهنمایی کرده و بهترین روش های فروش اینترنتی را باهم بررسی می‌کنیم؟ چگونه می‌توان یک سایت (ارائه خدمات اینترنتی یا فروشگاه اینترنتی) راه‌اندازی کرد و از آن کسب درآمد نمود.

 

 

برای داشتن فروش اینترنتی باید یک وب سایت راه اندازی کنید، شما توسط وب سایت خود را به تمامی مخاطب هایتان معرفی می‌کنید. راه‌اندازی فروشگاه‌ اینترنتی مثل گذشته ها نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف ندارد و شما می‌توانید همین حالا با تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

 

بعد از راه‌اندازی سایت خود، این مقاله را ادامه دهید.

قسمتی از بازار را در دست بگیرید

سعی کنید یک زمینه خاص را برای فعالیت خود انتخاب کنید و در آن تخصص پیدا کنید. تمام تمرکز خود را بر روی نمایش و معرفی (محصول یا خدمت) بگذارید تا مردم شما را بشناسند. به مرور زمان شما در حوزه فعالیت خود تبدیل به یک برند قوی می‌شوید و فروش شما روند سعودی خود را طی می‌کند. همچنین وقتی که در یک زمینه خاص فعالیت ‌خود را شروع کنید، سئو و تبلیغات شما بسیار موثر واقع می‌شود و زودتر به نتیجه دلخواه خود می‌رسید(رتبه یک در گوگل).

مزایای خرید از شما را به کاربران بشناسانید

در بالا گفته شد که باید متفاوت عملکرد و خود را از بقیه متمایز کرد یکی از روش های آن، مزیت رقابتی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. همیشه از خودتان این سوال را بپرسید که به چه دلیل مردم باید از شما خرید کنند؟ مزیت شما نسبت به رقیبانتان چیست؟

مزیت رقابتی با توجه به کالا یا خدمت که می‌فروشید می‌تواند متفاوت باشد. در حوزه فروشگاه‌های اینترنتی، بسیاری از کسب‌وکارها ویدئو تولید نمی‌کنند یا عکس 360 درجه از کالا ندارند. پس اگر شما بتوانید برای محصولات خود یک ویدئو حرفه‌ای و ویژه تهیه کنید، باعث می‌شود که مردم برند شما را نسبت به رقبانتان ترجیح دهند.

در حوزه خدمات اینترنتی برای مثال خرید شارژ، اگر دقت کرده باشید رقابت برای به دست آوردن مشتری خلاصه شده است در 5% اعتبار بیشتر با شارژ کردن از سایت خاصی یا شرکت دادن مشتری در انواع قرعه‌کشی‌ ها و حتی هدیه‌ی نقدی.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش

آنباکس کردن محصولات، عکس از محیط کار، ساخت آلمانی متناسب با کسب و کار خود، توضیح راجب محصولات یا خدمات و معرفی همه موارد ذکر شده در شبکه های اجتماعی و یا یوتوب، آپارات و…

استفاده از مشاوره و چت آنلاین و آموزش‌

یکی از روش های مرسوم برای هدایت مشتری به کالا مورد نظر و یا راهنمایی آن و یک پاسخ عالی به سوال آن باعث جذب آن مشتری و افراد دیگر می‌شود. در این روش مشتری می‌داند که هر سوالی داشته باشد (درباره محصول یا خدمت شما و یا شفاف سازی بهتر) در قسمت چت آنلاین می‌تواند مطرح کند. تجربه کاربری تنها به نوع طراحی سایت یا اپلیکیشن مربوط نمی‌شود و مفهوم بسیار گسترده‌تری دارد.

نکته بسیار مهمی که باید درباره چت آنلاین درون سایت بدانید این است که، وقتی مشتری در چت آنلاین پیامی می‌دهد انتظار دارد در کمتر از 1 دقیقه پاسخ خود را دریافت کند اگر نمیتوانید در این زمان پاسخ مشتری را بدهید اعتماد او از شما سلب می‌شود و بهتر است از این روش استفاده نکنید زیرا ممکن است همان قدر که باعث پیشرفت شما می‌شود، باعث شکست شما شود.

زیاد وارد جزئیات فنی و مشتری مداری نمی‌شویم چون بخش مهمی از فروش اینترنتی، پشتیبانی است که یکی از موثرترین روش‌ها در زمینه تجربه کاربری بوده. همچنین در فروشگاه های اینترنتی یک بسته‌بندی شیک و حرفه‌ای، ضمانت اصالت کالا که نشان‌ می‌دهد شما به مشتری اهمیت می‌دهید، تجربه کاری خوبی را به مشتری نشان می‌دهد.

پس باید تمام جنبه‌های تجربه کاربری بررسی شود و روی آن‌ها کار شود.

روشی که محصول را طراحی می‌کند، روش دسته‌بندی محصول، حتی روش ارسال سریع، به تنهایی می‌تواند تجربه کاری خوبی باشد. تمام این موارد کمک می‌کنند تا شما فروش‌ بیش‌تری داشته باشید.

استفاده از UpSell و CrossSell

وقتی که کاربر از شما خرید می‌کند به آن پیشنهاد محصول یا خدمت مرتبط در همان دسته بندی یا محصولات گران‌تر را بدهید.

برای مثال فروشگاه شما دوربین می‌فروشد و زمانی که مشتری می‌خواهد دوربینی را خریداری می‌کند به آن پیشنهاد می‌دهید که لنز wide مخصوص آن دوربین را می‌تواند با 30% تخفیف خریداری کند، یا بعد از خرید مشتری به او ایمیل بزنید و پایه و کیف مخصوص آن دوربین را معرفی کنید.

با جمع آوری ایمیل کاربران می‌توانید به صورت مرتب به آن‌ها ایمیل بزنید. در نتیجه می‌بینیم مشتری‌ای که قرار بود در طول سال فقط یک بار از شما خرید کند، با استفاده از این روش‌ها بیش از 10 بار خرید کرده‌ است.

ارزشی جدید خلق کنید

حتما در بین فروشگاه های اینترنتی به این مورد دقت کرده‌اید که وقتی می‌خواهید سبد خرید خود را تکمیل کنید به شما می‌گوید که اگر بیش از 300 هزارتومان خرید کنید هزینه ارسالی از شما نخواهند گرفت .

این کار یک تکنیک عالی در فروش محصولات فیزیکی است.

شما تنها با کمی خلاقیت و فکر کردن روی موضوعات مختلف می‌توانید ارزش‌های زیادی را به مشتریان خود ارائه دهید تا فروش شما افزایش یابد.

روی سئوی سایت‌تان کار کنید

سئو کردن وب‌سایت یک کار زمان‌بر است، ولی به این معنی نیست که کلا بیخیال سئو شوید.

سعی کنید سئو داخلی سایتان را افزایش دهید و سرعت سایت خود را بهین(بالا ببرید) کنید. روی محتوای محصولات و خدمات کار کنید و دسته‌بندی‌های واضح و مفیدی داشته باشید.

قسمت وبلاگ داشته باشید زیرا می‌توانید با تولید محتوای متنی و انتشار مقالات مرتبط با حوزه فعالیت کسب‌وکار خود، بازدیدهای زیادی را از موتورهای جستجو دریافت کنید و در این مطالب لینک های فروش محصولات خود را جای دهید.

نظر شما راجب این پست

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرها 3

لطفا برای بهبود محتوا نظر خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید