3
(3)

زمانی که می‌خواهید دامنه ای را برای سایت خود ثبت کنید و یا در حال معامله آن دامنه هستید، به این فکر می‌کنید که این دامنه دست چه کسی بوده و چکاری با آن دامنه انجام داده است .

برای رسیدن به جواب این سوال ادامه مطلب را بخوانید.

اول از همه در انتخاب نام دامنه حتما دقت کنید ، زیرا بازدیدکنندگان شما را با آن دامنه میشناسند و اصلا توصیه نمی‌شود که اواسط کار با آن دامنه ، نام دامنه خود را تغییر دهید.

پس حتما در انتخاب نام دامنه دقت کنید .

تصور کنید می‌خواهید ماشینی بخرید، قبل از خرید ماشین به چه نکاتی دقت می‌کنید؟

اول از همه معامله را در یک جای امن مانند بنگاه‌های معتبر انجام می‌دهید ، بعد از آن تمام مدارک ماشین چک می‌کنید و سپس خلافه های خودرو را بررسی می‌کنید و….

طبق مثال بالا باید مطمئن باشید از سایت معتبری دامنه می‌خرید و اینکه سوابق دامنه را چک کنید.

چه دامنه هایی مشکل دار هستند و در آینده تاثیر منفی روی سایت(برند شما) می‌گذارند؟

یکی از مشکل های عمده بعضی از دامنه های ثبت شده این است که ممکن است شخصی که این دامنه را خریده باشد برای بهبود سریع سئو سایت خود از روش هایی مانند فریب موتور جستجو ، بک لینک های نا معتبر و زیاد ، بازدید های فیک و…. که باعث شود موتور جستوجو شما را در لیست سیاه قرار دهد (جریمه شود) و تلاش های شما را برای سئو نادیده بگیرد و سایت شما همیشه پایین بماند.

مشکل دومی که ممکن است با آن روبرو شوید نحوه استفاده از دامنه توسط مالک قبلی است ، ممکن است این شخص با دامنه خود سایت غیرقانونی مانند سایت شرط بندی ، سایت فیلم های +18 ،سایت فروش اجناس غیرقانونی و… زده باشد.

با اینکه الان دامنه برای شما هستش و کلا ماهیت کاری آن دامنه تغییر کرده است ، باز هم بر روی سایت شما تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

این تاثیر منفی به این صورت است که ممکن است وب‌سایت هایی بک لینکی از شما برای آن فیلم، محصول و… داشته باشند و بعد از تغییر کاربری هم باز هم آن سایت های غیرقانونی کاربران را به سمت سایت شما سوق دهند و این اتفاق به این صورت هستش که همین بک لینک از طرف اون سایت برای سئو شما بد هستش و هم کاربری که به قصد دیگه‌ای وارد سایت شما شده و موقعی که متوجه تغییر کاربری سایت می‌شود به سرعت سایت شما را ترک می‌کند و این مورد هم روی سایت شما اثر منفی دارد.

چگونه سوابق دامنه را بررسی کنیم؟

سایتی به اسم archive.org یکی از محبوب ترین سایت ها برای بررسی دامنه است که به شما این امکان را می‌دهد در بین بیش از 500 میلیارد دامنه بررسی کنید.

پس از ورود به این سایت به بخش Machine Wayback رفته و در آن جا آدرس سایت را وارد کنید، سپس تمامی اطلاعات از زمان شروع کار این دامنه در اختیار شما قرار داده می‌شود.

Wayback Machine یک منبع قوی برای بررسی نام دامنه در طول زمان است.

علاوه بررسی های دامنه شما میتوانید از آن برای بازاریابی مطالب و یا گریزی به گذشته سایت ها داشته باشید و یا حتی اگر سایت شما مورد حمله قرار گرفت و یا بر اثر ویروس از بین رفته ، میتوانید به گذشته سایت خود مراجعه کنید و نحوه چیدمان نام دسته بندی ها و… را بازگردانید.

نظر شما راجب این پست

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد نظرها 3

لطفا برای بهبود محتوا نظر خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید