0
(0)

سوال اکثر افرادی که می‌خواهند وارد کسب و کار آنلاین شوند، این است که بهترین هاست برای سایت وردپرسی چه ویژگی هایی دارد؟ برای خرید هاست وردپرس باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ برای خرید هاست مناسب به چه نکاتی باید دقت کنیم؟ و از این قبیل سوالات در این مقاله از موارد مورد نیاز برای خرید هاست مناسب وردپرس می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

همونطوری که می دانید وردپرس به عنوان بهترین سایت ساز و پلتفرم (CMS) مدیریت محتوا در جهان شناخته شده و تعداد سایت‌های استفاده کننده از وردپرس چه در میان فارسی زبانان و چه در سطح جهان این محبوبیت وردپرس در بین وبمسترها دیگر به اثبات می رساند.

این سایت ساز و مدیریت محتوا به دلیل وجود میلیون‌ها قالب و افزونه‌هایی که به صورت رایگان و چه به صورت اختصاصی دارد کل ویژگی های یک سایت خوب را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

بهترین هاست برای وردپرس

سرعت، قدرت و قابل اطمینان بودن از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فاکتورها و ویژگی های هاست مناسب وردپرس هستند.

در واقع ما به این موارد نیاز داریم تا سایت خود را در یک بستر مناسب از نظر امنیت ،سرعت و قابل اعتماد بودن از نظر حریم شخصی کاربران و داده‌های اون ها و همچنین داده‌های خودمان قرار دهیم.

بعد نکات بالا یک نکته اصلی وجود دارد که آن هم خواسته شما از هاست وردپرسی است ، اگر ما تصور کنیم امنیت مناسب و سرعت استاندارد را در همه هاستینگ ها وجود داشته باشد آن هاست وردپرسی که شما میخواهید ممکن است دارای ویژگی هایی باشد که فقط در یک هاستینگ بتوانید پیدا کنید.

بنابراین در انتخاب هاست مناسب همیشه دقت کافی رو داشته باشید تا به شرایط عادی بر اساس نیازهایی که توسط خود شما تعیین می شود برسید، اما در ادامه میخوام که به بررسی مواردی بپردازیم که به صورت عمومی برای انتخاب هاست مناسب وردپرس وجود دارد بپردازیم تا در نهایت بتوانیم با کمک این مقاله یک هاست مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم .

پیش نیازهای یک هاست وردپرس

اول باید بررسی کنیم که سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیاز به چه نوع سرور و مفسرهایی دارد تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. به عنوان نمونه اگه ما بیایم و یک هاست ویندوزی بخریم تا اقدام به نصب وردپرس روی آن کنیم مطمئنا هیچ کاربردی نداره، زیرا هاست‌های ویندوزی برای اسکریپتی که با زبان برنامه ‌نویسی PHP ساخته شدن کاربرد ندارد، البته با یک سری کارهای پیچیده می توانید از این هاست ویندوزی استفاده کنید که اصلا پیشنهاد نمی‌شود که این کارها رو انجام بدهید، پس بیاید تا با هم ببینیم وردپرس برای اجرا و پردازش اطلاعات عظیمی که قراره روز به روز در پایگاه داده آن ذخیره و اضافه شود به چه خصوصیاتی نیاز دارد.

استفاده از PHP ورژن 5.2 و بالاتر

پایگاه داده Mysql ورژن 5.0 و بالاتر و یا پایگاه داده MariaDB با ورژن 10 یا بالاتر

سرور لینوکس از نوع آپاچی، Nginx

و…

با بررسی کلیه هاستینگ ها به این پی میبرید که همه آن ها شامل این موارد می شوند حالا با هم یک سری ویژگی های به خصوص را بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند بهترین بهره بری را از هاست وردپرس بگیرید و تعداد کمی از هاستینگ ها این ویژگی ها را دارند ، و این سوال پیش می آید که بهترین هاست وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟

1- سیستم عامل و کنترل پنل

هاستی برای وردپرس مناسب است که پنل مدیریتی ساده داشته باشد که کار با آن سخت یا گیج کننده نباشد. همونطور که می دانید کنترل پنل های زیادی وجود دارد مانند پلسک، سی پنل، دایرکت ادمین، کولوکسو و… از نظر من کنترل پنل ها در اساس بر اساس نیازی که برطرف می کنند هر کدام برای یک کاربر مناسب است و در حالت کلی کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین در بین بیشتر کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و کار با اون از نظر بیشتر افراد ساده و کار آمد است.

هاست سی پنل برای کاربرانی که از محیط های گرافیکی لذت می برند و کار با همچنین محیط هایی برایشان لذت بخش تر است راحت تر بوده زیرا هاست دایرکت ادمین محیط گرافیکی ندارد.

2- فضای میزبانی

یکی از دلایلی که بعضی از افراد به سمت این هاست وردپرس کشیده می شوند فضای مناسب این نوع هاست هستش ، همانطور که خودتان میدانید اگر بخواهید همه لینک هارا به صورت مستقیم از سایتتان به کاربران اراِئه بدهید به یک پهنای باند نا محدود و حجیم نیاز دارید یا از هاست دانلود استفاده می‌کنید یا از لینک های غیر مستقیم که از جای دیگر گرفته شده و یک حق اشتراکی باید بدهید بابتش.

اگر شما از هاست اشتراکی استفاده کنید بعد از مدتی که نیاز شما برطرف نشود باید یک هاست اختصاصی تهیه کنید که این کار هزینه هایی مانند لایسنس، کانفیگ سرور و هزینه ماهیانه سرور را باد بپردازید و اگر شما از هاستی که مخصوص وردپرس کانفیگ شده استفاده کنید خیلی از نظر هزینه ای مناسب تر خواهد بود.

3- پهنای باند و ترافیک

همونطوری که در مقاله معرفی وردپرس اشاره شد، این سایت ساز و مدیریت محتوا در ابتدای تولد و شکوفا شدن صرفا یک CMS برای مدیریت وبلاگ بود، اما با گذشت زمان و کار روی این اسکریپت رفته رفته انعطاف پذیر تر شد و حالا با استفاده از وردپرس می‌توانید هر نوع سایتی که قصد راه‌اندازی دارید با استفاده از وردپرس ایجاد کنید. اما در این بین سایت‌های آموزش تخصصی، خبری و سرگرمی که ترافیک بسیار بالایی دارن بیشتر از وردپرس استفاده می کنند که ترافیک و پهنای باند مصرفی در چنین سایت‌هایی خیلی مهمه تا بتوانند بنا به هزینه خودشون هاستی انتخاب کنند که ضمن داشتن توانایی پاسخگویی به این میزان بازدید بتونه کمترین هزینه‌ای برای آنها داشته باشد.

از سوی دیگه با استفاده از انواع قالب و افزونه‌ها که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارند و میزانی از cpu و پهنای باند را برای پردازش اطلاعات سایت به خود اختصاص می دهند پس اگر صفحاتی که دارای پردازش بالایی هستند می‌توانند پهنای باند زیادی رو مصرف کنند.

4- بک‌آپ گیری و پشتیبانی از سایت

اگر اینو در نظر بگیری که تمامی موارد بالا اجرا شود ، یکی از چیز هایی که دغدغه خیلی از وب سایت دار ها است بک‌آپ گیری هستش . چون که ممکن از در آینده هر اتفاقی رخ دهد و اگر بک آپی از سایت نباشد کلی زحمات شما از بین می‌رود. موارد زیر از شایع ترین اتفاقاتی هستند که ممکن رخ دهد:

هک و نفوذ در سایت

خطای برنامه‌نویسی

حذف داده‌های هاست

از دست رفتن سهوی اطلاعات

و…

این قبیل اتفاقات خودشان دلیل محکمی هستند که ثابت می کنند یک هاست مناسب برای سایت وردپرس برای جلوگیری از این اتفاقات نیاز به نسخه پشتیبان از سایت دارد تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن مشکل را رفع کنیم به طوری که بروزترین داده‌ها در فایل پشتیبانی سایت ما وجود داشته باشه.

پس با این حساب هرچه بازه زمانی بک‌آپ و پشتیبان گیری از داده های سایت در هاست کمتر باشد و در فواصل زمانی کوتاه تری انجام شود میشه گفت که از نظر بک آپ گیری چنین هاستی بسیار مناسب است.

5- امنیت اطلاعات

حرف اول را در هر زمینه ای از امنیت ، امنیت اطلاعات و قرار دادن کاربران در یک لایه امنیتی مناسب میزند و اگر هاستی که از اون استفاده می‌کنید در مقابل هر نوع حملاتی عملکرد ضعیفی داشته باشه و مورد حمله قرار گیرد باعث میشد که خسارات جبران ناپذیری به سایت شما وارد شود، جالبه که بدانید به اصطلاح بالا بودن سایت و مقالات ، مطالب کاربردی و مناسب هستند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا موتور های جست و جو دائما به دنبال این چیز ها میگردند.

لذا برای همین موضوع هستش که گفته می شود سایت شما از بیشترین در صد آپتایم برخوردار باشد، بنابراین وقتی مسئله امنیت کاربران با حملات زیر سوال می رود و سایت از دسترس خارج می شود همین موضوع باعث خسارت به سایت شما خواهد شد که برای جبران این خسارت و قرارگیری در وضعیت فعلی موتورهای جستجو باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید و با مطالب بیشتر یا یک خدمت جدید کاربر را باز به سایتتان بازگردانید.

از سمت دیگر سایت‌هایی که از نظر موتور جستوجو از امنیت مناسبی برخوردار نباشند نمره منفی گرفته و جریمه می‌شوند.

6- منابع پردازشی

یکی از موارد مهم دیگر در وردپرس استفاده از افزونه های نا‌مناسب که باعث میشه تا گاهی اوقات به دلیل عدم برنامه نویسی مناسب آن افزونه میزان استفاده از منابع پردازشی هاست به بالاترین سطح ممکن برسه تا به حدی برسد که سایت دیگه قادر به پردازش اطلاعات نباشه و با خطاهایی مانند خطا در برقراری اتصال با پایگاه داده وردپرس، یا عدم نمایش برخی داده‌های سایت برخورد کنید.

بنابراین زمان انتخاب هاست مناسب وردپرس این نکته را هم در نظر بگیرید و باید هاستی انتخاب کنید که از منابع پردازشی با قدرت بالاتری برخوردار باشند.

امروزه از هارد های پر سرعت SSD استفاده می‌شود تا سرورها سرعت و قدرت پردازش بالاتری داشته باشند تا بتوانند در کوتاهترین زمان داده ‌ها را از طریق مرورگر برای بازدیدکنندگان سایت ارسال کنند.

از سوی دیگه با ‌بروزرسانی مفسرهایی که روز به روز در حال تغییر آپدیت است که باعث افزایش سرعت می‌شود.

7- هزینه هاست مناسب

یکی دیگر از بخش هایی که برای همه ما مهمه هزینه ای است که برای خدماتی که هاستینگ به ما ارائه می دهد. حتما شما هم بعد از انتخاب بهترین هاست اون هارو بر اساس نیازهای اقتصادی اولویت بندی می کنید تا در این لیستی که تهیه شده از بهترین هاست ها ، کدوم هاست با n مقدار هزینه برای شما مناسب هستش و میتونه آپشن‌های بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

8- آپتایم بالا

اصلا واژه آپتایم چه معنی دارد؟ منظور از آپتایم همان پایداری و میزان در دسترس بودن یک سرور در طول 365 روز ، سال هستش .

آپتایم یک شاخص عددی برای سنجش میزان روشن بودن (آنلاین بودن) یک سرور در طول این مدته که با عددی بر حسب درصد مشخص می‌شود این درصد برای موتورهای جستجو خیلی مهم است، که سایت شما در طول یک سال تا چه حد بالا (آنلاین) بوده و یا از دسترس خزنده‌های موتور جست و جو خارج شده است. هر چه میزان آپتایم میزبان شما بالاتر باشد و مدت زمان کمتری از دسترس موتور جستوجو خارج باشه برای سایت شما بهتر است.

بنابراین آپتایم مناسب برای یک میزبان به این صورت بود ، که 99 درصد هستش به این معنیه که اگر ما یک سال را در نظر بگیریم یک میزبان در چیزی حدود 3.6 روز می تواند خاموش شود و یا به هر دلیلی در دسترس موتور جستجو نباشد.

9- پشتیبانی و خدمات مشتریان

خب بعد از اینکه ما هاست وردپرس خودمان را خریداری کردیم مشخصا بعد از مدت زمانی استفاده از اون به مشکلات ریز و درشت بر میخورید که لازم است تا پشتیبانی میزبان شما در حل مشکلات شما را راهنمایی کنند.

حالا گریزی کوتاه به بخش بک آپ گیری میزنیم ، شرایطی در نظر بگیرید که سایت شما به مشکل خورده است و این مشکل چند روزی طول می‌کشد تا حل شود، در اینجا اهمیت بک آپ گیری آن هم در فواصل کوتاه را متوجه می‌شوید، که می‌توانید از آن برای درست کردن سایت در زمانی کمتر استفاده کنید.

پشتیبانی : وقتی شما در خواست خرابی را ثبت می‌کنید بسته به هاستی که دارید در بهترین شرایط بعد از ساعتی مشخص پاسخ شما را می دهد و نسخه از بک آپ برای شما فرستاده یا خودش آن را ریستور می‌کند و در بد ترین شرایط فقط پاسخ دادن بهش چند روز طول می‌کشد و حل مشکل که …..

دسترسی: یکی دیگر از موارد حائز اهمیت امکان دسترسی به امکانات هاست خریداری شده است تا برای هر کاری لازم نباشه تا با ارسال درخواست به پشتیبانی درخواست فعال سازی یک قابلیت را داشته باشیم.

به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که سایت‌ شما ممکن است با آن درگیر شود اینه است که حملاتی روی سایت صورت بگیرد تا اقدام به ایجاد اختلال در سایت کند، حالا کاری نداریم علت این حملات چی هستند، پس لازم است تا ما به فایروال و مواردی که از این مشکل جلوگیری خواهند کرد دسترسی داشته باشیم تا میزان خسارت را پایین بیاوریم. بنابراین هاستی برای ما مناسب هستش که دسترسی به امکانات لازم رو برامون فراهم کند.

10- تعداد سایت‌های میزبانی شده در سرور

در سرویس هاست ‌های اشتراکی به دلیل اینکه چندین وب‌سایت روی یک سرور میزبانی می شوند هنگامی که بازدید از یک وب‌سایت و مصرف از منابع نسبت به سایر سایت ها در حد بالاتری قرار میگیرد و از حالت نرمال خارج شود، باعث این شده که سایت شما هم تحت ‌الشعاع این موضوع قرار گیرد و با افت سرعت و پردازش اطلاعات مواجه شود، گاهی دیده می‌شود که هاستینگ هایی هستند که به صورت غیراستاندارد سرور را به گونه‌ای کانفیگ کردند که همین موضوع باعث می‌شود تا برخی سایت‌ها باعث ایجاد اختلال در سایت‌های دیگر شوند.

نظر شما راجب این پست

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرها 0

لطفا برای بهبود محتوا نظر خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید