5
(1)

از تلفن های همراه گرفته تا ابر رایانه ها و لوازم خانگی ، کامپیوتر های شخص تا سرور های سازمانی ، سیستم عامل لینوکس نقش بزرگی را در زمینه سیستم عامل ایفا می‌کند.

سیستم عامل لینوکس از دهه 1990 عرضه شد و از همان زمان خود را درون قلب کاربران و قلب رایانه، سرور ، موبایل و… جا کرد. زیرا این سیستم عامل یکی از قابل اعتماد ترین و ایمن ترین سیستم عامل در بین سیستم عامل های موجود در جهان است.

لینوکس چیست؟

همانند windows , IOS , Mac OS ، لینوکس یک سیستم عامل است. به زبان ساده تر میتواند گفت که یکی از محبوب ترین سیستم عامل های جهان (اندروید) از هسته لینوکس ساخته شده است.

سیستم عامل نرم افزاری هستش که کلیه منابع سخت افزاری شما را مدیریت می‌کند، و یک جورایی سیستم عامل یک نرم افزار ارتباطی بین شما و سخت افزار هستش که دستورات شما را به سخت افزار منتقل می‌کند.

سیستم عامل لینوکس شامل چه بخش هایی می‌شود؟

Bootloader

نرم افزاری که بعد زده شدن کلید پاور توسط کاربر اجرا می‌شود و مسئول اجرای سیستم عامل هستش ، برای یک کاربر به سادگی یک کلیک ولی در واقعیت یک فرایند بسیار پیچیده است.

Kernel

هسته بخش اصلی یک سیستم عامل است که پردازنده ، حافظه و دستگاه های جانبی را مدیریت می‌کند.

Init system

سیستمی برای مدیریت و جلوگیری از به وجود آمدن مشکل است ، از زمانی که سیستم شما در قسمت Bootloader قرار میگیرد این سیستم شروع به مدیریت می‌کند تا زمانی که سیستم خاموش شود.

Daemons

این بخش مدیریت نمایش اطلاعات ، صدا ، برنامه ریزی را برعهده دارد و از هنگام روشن شدن سیستم شروع به فعالیت می‌کند.

Graphical server

این بخش وظیفه نمایش بخش های گرافیکی سیستم عامل را روی صفحه مانیتور بر عهده دارد.

Desktop environment

بخشی که شما با آن سرکار دارید و پل ارتباطی شما و سخت افزار هستش ، درون میز کار (GNOME, Cinnamon, Mate, Pantheon Enlightenment, KDE, Xfce,) قرار دارند که هر بخش شامل برنامه هایی است که به شما کمک می‌کنند.

Applications

شما میتوانند همانند کلیه سیستم عامل های دیگر نرم افزار هایی را خود نصب کنید ، لینوکس شامل هزاران هزار نرم افزار با کیفیت است که به سادگی میتوانید آنها را نصب کنید.

نظر شما راجب این پست

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرها 1

لطفا برای بهبود محتوا نظر خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید